אחת הדרכים המומלצות והמקוריות ביותר לביצוע מהלכי פרסום ושיווק היא שימוש בשקיות. כיום ניתן לנצל את הנוכחות של השקיות במרחב הציבורי לצרכים רבים:
1. השקיות מושכות המון תשומת לב, ומעניקות מיתוג ששווה עשרות אלפי שקלים. לקוח הנושא עמו שקית עם לוגו מעביר הלאה את המסר הפרסומי, ויוצר הדהוד שיווקי אפקטיבי.
2. השקיות תורמות למוניטין של החברה, המשרד או החנות. לא כל אחד יכול להרשות לעצמו לייצר שקיות, ולכן יש להן משמעות מיידיית.
3. הלקוחות שומרים את השקיות על מנת להשתמש בהן בעתיד. בעוד כולנו רגילים לזרוק ברושורים, כרטיסי ביקור או עלוני פרסום, אפשר למצוא לפחות שקית אחת בכל בית פרטי.
מדוע כדאי להשתמש בנייר?
את היתרונות השיווקיים והפרסומיים של שקיות ניתן ליישם רק באמצעות פתרונות נייר. במילים אחרות, שקיות ניילון לא יכולות להציע את אותו סל יתרונות – אלא להיפך. ייצור שקיות ניילון מעיד על חוסר רגישות לסביבה, ועל בזבוז של משאבי טבע. מנגד, שקיות נייר יוצרות רושם אלגנטי, ומעלות את רמת הביקוש כלפי המותג.
מי שאינו מכיר מקרוב את תחום הפרסום והשיווק, או פשוט לא יודע כיצד לבחור חברה לייצור שקיות נייר, מוזמן להשתמש בטיפים הבאים:
א. העדיפו איכות על פני מחיר – זכרו כי השם שלכם הוא זה שמופיע על השקית, ואותו הלקוחות צריכים לזכור. העדיפו לשלם עוד כמה שקלים על שקית איכותית, מאשר להתפשר על שקית דקה מדי, או כזו שתקרע בתום שימוש בודד. השקיות הן השקעה משתלמת בטווח הקצר והארוך, וכך יש להתייחס אליהן.
ב. בדקו את מהירות ההדפסה והעבודה – בחרו חברה שיודעת לעמוד בלוח הזמנים אליו היא מתחייבת. נסו לקבל המלצות על החברה, הגיעו לפגישת היכרות, ואל תתביישו לשאול על ניסיון בייצור שקיות מהסוג בו אתם מעוניינים.
ג. אל תוותרו על עיצוב גרפי – האפקטיביות של שקיות נייר בתור אלמנט פרסומי ושיווקי נמדדת במספר שניות בודדות. על מנת לנצל את הזמן העומד לרשותכם לצורך העברת המסר, עליכם לדאוג לעיצוב גרפי בולט וקולע. השתמשו בשירותיו של מעצב גרפי מטעם החברה, ותוכלו לייצר בידול גם מול המתחרים.
ד. התחילו עם כמויות קטנות – במידה ועומד לרשותכם תקציב מוגבל, פנו אל חברה המאפשרת ייצור שקיות בכמויות קטנות. פזרו את השקיות הללו בין הסניפים או העובדים, בדקו האם הן מחזירות את ההשקעה, ובצעו במידת הצורך מקצה שיפורים נוסף במסר, בעיצוב, בצבעים או בגודל השקית.
לסיכום, שקית נייר ממותגת היא פשוט פרסומת מהלכת בחינם. העלות היחידה על הפרסומת הזו היא מחיר ייצור השקית וההדפסה, אשר עומד בעצמו על סכום מינימאלי עד בלתי מורגש. מנהלי חברות המעוניינים להשתמש בשקיות נייר יכולים להתייעץ עם נציגי חברה מקצועית, לקבל הצעת מחיר, ולהצטרף אל פירמות בינלאומיות, שכבר עושות שימוש בשיטה.